Co robić przed wyjazdem na szlak?
Jak przygotować swój organizm?
Sprawdzone praktyki z podróży

Wiedza na temat poprawnego wędrowania jest dość obszerna dla jednych i niewielka dla drugich, bo przecież wystarczy wziąć plecak i ruszać nogami. Niniejsza publikacja to tak naprawdę „wierzchołek góry lodowej”. Chodzenie i ruszanie nogami również jest sztuką. To jak stawia się kroki ma wpływ na komfort wędrówki i zmęczenie organizmu. O czym warto pamiętać wędrując na szlaku?

Zadbaj o kondycję fizyczną, bądź szczupły. Poćwicz przed wyjściem, przetestuj swój organizm na krótszym dystansie w pobliżu twojego domu. Zła kondycja fizyczna to ryzyko urazów, złamań, zawału i udaru.

Wędrowanie wiąże się z tym, że jest się przez dłuższy czas poza domem, hotelem. Im dłuższa wyprawa, tym dłużej bagaż będzie dźwigany na plecach. Lekka waga plecaku to konieczność. Na długie wyprawy typu „backpacking” zabierało się kiedyś ciężki i duży bagaż. Teraz dzięki nowoczesnym technologiom wytworzenia, zabiera się lekki bagaż. Idąc przez 50km wolisz dźwigać 40kg, czy 10kg?

A reszta tej porady...

oraz mnóstwo innych wskazówek prosto z podróży, w pełnej wersji do ściągnięcia.